Reklama i promocja różnego rodzaju produktów lub usług musi być działaniem wielopłaszczyznowym. Jej forma powinna być zróżnicowana i urozmaicona tak, aby nie można ją było uznać za schematyczną i monotonną. Taka reklama nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, a czasami może również przynieść więcej szkody niż pożytku.
Kampanie marketingowe są organizowane dla zbudowania pozytywnego wizerunku marki i budowania wokół niej dobrych skojarzeń. Dlatego takie przedsięwzięcie powinno realizowane przez firmy, które zatrudniają u siebie doskonałych specjalistów z dziedziny marketingu, socjologii, a także psychologii.
Działania promocyjne skupiają się głównie na środkach masowego przekazu: prasie, radiu, telewizji oraz w internecie. Z materiału reklamowego możemy dowiedzieć się o różnych produktach i usługach, jednak nie możemy ich zobaczyć na żywo, czy dotknąć. Jest to więc przekaz jednostronny, z którym trudniej jest skutecznie trafić w gusta odbiorców.
Każdy z nas lubi otrzymywać coś za darmo, zwłaszcza, jeśli są to przedmioty praktyczne, używane w codziennym życiu. Dlatego gadżety reklamowe są bardzo dobrym pomysłem jeśli chodzi o budowanie pozytywnego wizerunku marki. Znajdują się na nich nadruki i logo przedsiębiorstwa. Zazwyczaj rozdawane są klientom jako dodatek do zakupów lub po prostu przy różnych okazjach. Są one niezwykle atrakcyjne, ponieważ można je praktycznie wykorzystać. Do gadżetów reklamowych zaliczyć można między innymi długopisy, czy smycze na klucze. Są to najbardziej popularne przedmioty, których koszt nie jest duży, ale mogą się nam bardzo przydać. Rzadziej spotykane są kubki reklamowe, parasole, reklamówki z logo firmy, otwieracze do piwa czy koszulki.
Rozdawanie takich promocyjnych gadżetów jest doskonałym sposobem na budowanie pozytywnych skojarzeń. Osoba, która taki prezent otrzyma, czuje się wyróżniona, wyjątkowa, ma poczucie, że firma dba o nią i jej potrzeby. Takie działania to prosta droga do osiągnięcia sukcesu i zbudowania wokół marki solidnych klientów.