Prowadzisz firmę, a nie masz dostatecznego zaplecza finansowego, by zakupić potrzebne ci środki trwałe? Potrzebujesz maszyn, lokalu, urządzeń, gruntów, pojazdów, a nie chcesz zaciągać na nie kolejnego kredytu? Oto możliwości, które rozwiążą twój problem:

• Najem – stajesz się najemcą (np. lokalu, garażu, magazynu) i użytkujesz przedmiot umowy, należący do wynajmującego, płacąc przy tym umówiony czynsz
• Dzierżawa – stajesz się dzierżawcą (np. gruntu rolnego, zakładu produkcji, maszyn, zwierząt), użytkujesz i czerpiesz korzyści z przedmiotu dzierżawy, należącego do wynajmującego, płacisz przy tym czynsz
• Leasing – podpisujesz umowę, na podstawie której wynajmujesz i czerpiesz korzyści z przedmiotu leasingu, należącego do wynajmującego, płacąc przy tym raty w określonej wysokości. Różni się od dzierżawy tym, że po wygaśnięciu umowy, masz możliwość zakupu rzeczy, z której korzystałeś.

Jak widać, bez uciekania się do pożyczki z banku, bez nadszarpnięcia budżetu firmy, jako przedsiębiorca możesz stać się nabywcą dóbr, bez których nie możesz się obejść. Z powyższych trzech opcji, oferta leasingu wydaje się mieć najwięcej plusów:
-możemy wynajmować przedmiot umowy
-czerpać profity z jego posiadania
-możemy nabyć go za cenę pomniejszoną o dotychczasowo zapłacone raty
-możemy wynająć rzecz bezpośrednio od producenta/właściciela lub skorzystać z oferty pośredników transakcji, tzw. firm leasingowych.
Oczywiście, wybór odpowiedniej formy zależy od naszych potrzeb i od tego, w jaki sposób chcemy używać interesującej nas ruchomości lub nieruchomości.