Wprowadzenie nowego produktu na rynek, w gąszczu tysiąca innych wyrobów, nie jest łatwym zadaniem. Wiele osób decyduje się na wsparcie sprzedaży poprzez organizowanie promocji z udziałem hostessy. Dla niektórych produktów jest to rzeczywiście bardzo dobra idea. Przykładowo, jeśli jesteśmy producentem jogurtów pitnych czy soków owocowych i do naszego portfolio trafił nowy produkt, warto aby hostessy częstowały potencjalnych klientów nowym smakiem. Niestety, nie zawsze jest taka możliwość. Przede wszystkim, nie wszystkie hale i sieci detaliczne wyrażają zgodę, aby na ich terenie przebywały hostessy, oferujące żywność. Bezwzględnie musimy posiadać zgodę centrali na przeprowadzenie takiej akcji. W kolejnym kroku powinniśmy zastanowić się, jak w ciekawy sposób hostessy powinny nasz produkt przedstawiać. Czasami wystarczy krótkie szkolenie produktowe, aby hostessy były zorientowane w temacie i mogły swobodnie prowadzić promocję. Niestety, znacznie częściej trzeba takie szkolenie rozbudować na przykład o informacje związane z historią firmy, czy sposobem produkcji. Klienci w sklepach bywają dociekliwi i potrafią zamęczyć hostessy niewygodnymi pytaniami. W momencie, kiedy wybieramy, aby nasz nowy produkt promowały hostessy, godzimy się niejako na to, żeby stały się one twarzą naszej marki – to właśnie dlatego warto, aby znały one choć trochę historię naszej firmy i sposób wytwarzania w niej produktów.

Oczywiście, hostessy nie są zatrudnianie jedynie do przeprowadzania akcji w branży spożywczej. Bardzo często spotkać możemy je na różnego rodzaju targach budowlanych, motoryzacyjnych czy mieszkaniowych. Zazwyczaj hostessy rozdają wówczas katalogi producentów i zapraszają do odwiedzania poszczególnych stoisk. Również tutaj warto, aby hostessy zostały odpowiednio przeszkolone. Jeśli mamy taką możliwość, dobre byłoby, gdyby hostessy ubrane były jednakowo. Nie zaszkodzi, aby uniform był brandowany logo naszej marki. Jeśli nie wiemy jak zorganizować zatrudnienie hostessy, z pomocą przyjdą nam specjalne agencje, które trudnią się pośredniczeniem w tego typu akcjach. Często firmy zatrudniające hostessy również się w ramach umowy podejmują się sprawdzania jakości ich pracy. Mimo tego, że po całej akcji otrzymujemy raport, warto samemu odwiedzić miejsce, gdzie hostessy promują nasz produkt czy naszą usługę i incognito zadać kilka pytań, sprawdzających wiedzę hostessy. Jeśli nie jesteśmy zadowoleni z poziomu świadczenia usług, możemy zgłosić to do firmy, z którą podpisaliśmy umowę.

Wiele osób zastanawia się, jakie są cechy idealnej hostessy. Niektórzy twierdzą, że pierwszym podstawowym wyznacznikiem powinna być jej nienaganna aparycja. To, oczywiście, bardzo istotny element – wszak ładnej osobie bardziej ufamy i milej nam się z nią przebywa – jednak znacznie bardziej znaczącą cechą powinien być profesjonalizm hostessy. Jeśli potrafi ona solidnie zapoznać się z materiałami przygotowanymi przez firmę, która ma promować i jest w stanie obronić każde niewygodne pytanie od potencjalnego konsumenta, oznacza to, że jest ona godna zatrudnienia.