Na dzisiejszym rynku pracy panuje duża konkurencja, dlatego trzeba wykazać się w trakcie procesu rekrutacyjnego, by dostać dobrą posadę. Co może powiększyć nasze szanse na odniesienie sukcesu? Jest kilka czynników – przede wszystkim doświadczenie na podobnym stanowisku. Wiedza zdobyta w poprzedniej firmie na pewno nam pomoże w dostosowaniu się do nowej pracy. Jeśli w danej dziedzinie nie mamy doświadczenia, warto zastanowić się czy jakaś inna praca lub wolontariat nie mogą zaowocować na danym stanowisku. Choć w praktyce pracę kelnerki i pracownika call center niewiele łączy, to jednak – obsługując gości w restauracji uczymy się jak rozmawiać z klientem, jak obłaskawić zdenerwowanego klienta czy też jak pracować pod presją czasu, a to przydatne na infolinii. Aktywność w kole akademickim to z kolei wspaniała nauka pracy zespołowej itd.

Dużym atutem każdego kandydata są też języki obce. Absolutną podstawą jest angielski. Nauczanie tego języka w polskich szkołach od kilku lat jest obowiązkowe, więc czasem pracodawcy w ogłoszeniach nawet nie wpisują, że go wymagają. Dzieje się tak przede wszystkim w trakcie rekrutacji w “młodych” zawodach – na przykład związanych z nowoczesnymi technologiami czy reklamą i marketingiem. Dużym atutem jest znajomość rzadkich języków obcych. Nawet jeśli znasz jakiś na podstawowym poziomie – warto go wpisać do życiorysu. Znajomość filipińskiego może być w danym zawodzie kompletnie nieprzydatna, ale może zaowocuje w trakcie rekrutacji – sprawi, że Twoja kandydatura zostanie zapamiętana i wyróżnisz się spośród dziesiątek innych kandydatów.