Internet staje się zagrożeniem dla mediów takich jak telewizja, czy prasa. Sieć przyciąga miliony użytkowników, którzy świadomie szukają w niej informacji i spędzają czas tylko na tym co naprawdę ich interesuje. Tego samego nie można powiedzieć o telewizji, która narzuca własny repertuar i zmusza do oglądania tych samych seriali, filmów czy programów zawsze o tej samej porze, czy radio, które puszcza w większości jedynie komercyjne przeboje, których sukces podyktowany jest popularnością wykonawcy. Internauci sami decydują o tym co ich interesuje i jakich treści będą odbiorcami. Nic dziwnego, że coraz więcej znanych marek organizuje swoje kampanie reklamowe właśnie w sieci. Szczególnie owocna może okazać się dla nich współpraca z blogerami, którzy dla swoich czytelników bardzo często są wzorami do naśladowania. Jeśli tysiące internautek przeczyta na swoim ulubionym blogu modowym, że krem firmy X jest skuteczny to większość z nich poleci do najbliższej drogerii w tempie rozpędzonego Ferrari na niemieckiej autostradzie i po prostu go kupi. Natomiast jeśli taką samą reklamę zaserwuje im telewizja to najprawdopodobniej nie odmieni to ich życia nawet w najmniejszym stopniu. Telewizja jest bezosobowa, nie ma jednego dowódcy, który kreuje to co jest dobre, a co za tym idzie reklama w niej nigdy nie będzie na tyle skuteczna co na spersonalizowanych stronach internetowych.