Wyjście do klienta z ofertą, która spełni jego oczekiwania i klient do nas po pewnym czasie wróci jest wyzwaniem, z którym każdy przedsiębiorca musi zmagać się każdego dnia prowadząc firmę. Musi pokonywać piętrzące się przed nim trudności i rozwiązywać wynikające z tego trudności. Zwłaszcza właśnie związane z dotarciem do klienta i utrzymaniem go. I mimo, że nie ma złotego środka, który sprawi, że zaczniemy osiągać natychmiast wyśmienite efekty, to jednak mamy do dyspozycji narzędzia przy pomocy których efekty naszych działań będą widoczne znacznie szybciej niż moglibyśmy się spodziewać. Aby przebiegały sprawnie niezbędne staje się oczywiście określenie kluczowych celów na których powinniśmy się skupić już na samym początku. I choć początki te z całą pewnością nie będą należeć do najłatwiejszych, to nie warto się poddawać i dążyć do ich wcielenia w plan funkcjonowania firmy. Jednym z takich właśnie kluczowych posunięć jest poza pełnymi magazynami produktów ich sprzedaż. To właśnie na niej opiera się każdy znany nam biznes. Ale żeby móc sprzedawać trzeba mieć gdzie i komu to robić. A w tym jak nic innego jest w stanie pomóc jedynie szeroko zakrojona reklama. Możliwości jakie daje nawet niewielkim przedsiębiorcom są ogromne. Działania marketingowe możemy przeprowadzić na naprawdę dużą skalę. Oczywiście na początku naszej obecności na rynku najważniejszy aspekt to rynek lokalny dla naszego produktu czy usługi. Na nim skupiamy swoją uwagę najpierw. Możemy zamieszczać ogłoszenia w radiu, prasie czy lokalnych serwisach internetowych z ogłoszeniami. Efekty naszych starań powinny przynieść odpowiedni wydźwięk. Chcąc jednak docierać z ofertą do szerszego grona klientów (nie każdy czyta gazety) warto zainwestować w reklamę internetową (także tą lokalną). A tutaj niezbędna staje się firmowa strona internetowa która jak nic innego zaprezentuje naszą ofertę i pokaże jej najmocniejsze strony. Następnym krokiem będzie jej promocja, którą zlecić możemy profesjonalnej agencji reklamowej wykonującej pozycjonowanie stron. To właśnie ono jest najlepszym rozwiązaniem dla wszystkich tych, którzy oczekują wymiernych efektów, dodatkowo nie będących jedynie okresowymi jak dzieje się to w przypadku wspomnianej reklamy radiowej czy prasowej. Pozycjonowanie stron internetowych to działanie składające się z kilku etapów, to działanie długofalowe. Pierwszym jego krokiem jest audyt strony mający na celu określenie co trzeba na stronie zmienić, następny etap – optymalizacja kodu witryny odpowiadająca za lepszą indeksację poszczególnych jej podstron w wynikach wyszukiwania. Zadanie to wykonuje się poprzez poprawę kodu html z którego strona jest zbudowana, umieszczenia w konkretnych jej miejscach słów kluczowych oraz opisu w kilku zdaniach podstawowej działalności firmy. Następnym etapem (w przypadku nowej strony) jest dodanie jej do indeksu wyszukiwarki. Po jej zatwierdzeniu można przystąpić do właściwego procesu pozycjonowania – dodać jej adres do mocnych katalogów stron oraz firm, stworzenie zaplecza pozycjonerskiego jak też pisać artykuły z linkiem wplecionym w ich treść który zaprowadzi do pozycjonowanego serwisu roboty wyszukiwarki. Można a nawet trzeba udzielać się na forach internetowych występując w roli eksperta z danej dziedziny nie zapominając o podaniu w profilu użytkownika linku do firmowej strony www.