Bardzo często kancelaria adwokacka utożsamiana jest z miejscem, w którym pracuje elegancko ubrany Pan lub elegancko ubrana Pani, którzy z zimną krwią podejmują się kolejnych spraw. Jednak Ci elegancko ubrani ludzie, to przede wszystkim właśnie ludzie, którzy tak samo czują, myślą, mają gorsze i lepsze dni, jak wszyscy. Czym się wyróżniają? Jakie cechy posiadają, że są odpowiednimi osobami, na odpowiednich miejscach?
Jaki jest adwokat? Jaki powinien być?
Przede wszystkim jest to osoba o doskonałej pamięci. Należy wziąć pod uwagę, że adwokat, ze względu na specyfikę swojej pracy, musi swobodnie poruszać się w przepisach prawa. Co więcej, musi dla prowadzonej sprawy dopasować odpowiednie przepisy, które nadadzą jej kluczowy kierunek.
Drugą kluczową cechą jest umiejętność logicznego myślenia, a także kojarzenia wszystkich szczegółów, ponieważ dla sprawy mogą one okazać się kluczowe.
Następnie musimy podkreślić też cierpliwość oraz wytrwałość adwokata. Procedury, a także zawikłane przepisy sprawiają, że czasami z pozoru sprawy, które powinny szybko się zakończyć, ciągną się latami. Adwokat nie może jednak dla dobra sprawy nigdy się poddawać, ale musi wytrwale odpowiadać na pisma, bronić praw swojego klienta, dochodzić roszczeń.
Kolejną cechą, bez której adwokat nie mógłby prowadzić kancelarii profesjonalnie jest realizm w ocenie zaistniałych sytuacji. Ten realizm pozwala nakreślić klientowi scenariusz postępowania z zakończeniem, które może i z pewnością będzie miało miejsce. Klient nie łudzi się, jeśli nie ma czym. Od początku do końca wie, na czym stoi.
Do tych cech dodajmy jeszcze niezwykłą dociekliwość i odporność psychiczną. Adwokat doskonale wie, że od niego zależy los jego klientów. To ogromna odpowiedzialność. Jej bagaż z pewnością przekłada się na stres, jaki odczuwa podczas każdej rozprawy, podczas konfrontacji swoich kompetencji z rzeczywistością.
Jak więc widzimy kancelaria to miejsce, gdzie jest mnóstwo emocji. Choć ich nie widać, towarzyszą one adwokatowi. A on tym lepszym jest profesjonalistą, gdy nie pozwala odczuwać ich swojemu klientowi.